29-03-2015 13:00 Beerse Boys 9 Bladella 9 Kroot, E.J.H.M. 6-1

Held

Vandaag is de zomertijd begonnen. De klok is weer een uur vooruit gezet. Dit betekent een uurtje minder slaap afgelopen nacht. Voor de jongeren onder ons is dat soms nét dat uurtje wat ze tekort komen om fit aan de start van een wedstrijd te verschijnen. Voor één keer hebben we daarom vandaag het geluk dat we een uitwedstrijd spelen die zijn aanvang vindt om 13:00 uur. Zo valt de schade nog enigszins te overzien.

Het ingaan van de zomertijd betekent ook dat we het einde van het seizoen beginnen te naderen. Gezien het blessureleed en alle (te) late afmeldingen van dit seizoen is het elke keer weer spannend met hoeveel spelers we op pad kunnen gaan. Vandaag zijn het John Seuntiëns en vaste klant Junior Elvis die ons team completeren. En dan reizen we nog maar slechts met twaalf man af naar Beerse Boys, de tegenstander van vandaag.

Voor aanvang en tijdens de wedstrijd is niets van enige zomertijd te merken. Gure wind en fikse regenbuien begeleiden ons gedurende de wedstrijd. Om de goede prestaties van afgelopen weken kracht bij te zetten heeft Nestor zich voor de gelegenheid in een nieuwe outfit gestoken. Hier kan hij nog enkele jaren mee vooruit.
Ook de wedstrijd begint stormachtig. De eerste aanval komt op ons conto, maar de eerste kans is er een voor Beerse Boys. We staan vanaf het begin onder druk en het mag een wonder heten dat we niet snel op achterstand komen. Beerse Boys heeft namelijk erg veel kansen nodig om een doelpunt te maken. Open pieken worden tot twee, drie keer toe gemist. Halverwege de eerste helft besluiten we daarom de mannen uit Middelbeers maar een handje te helpen. Knullig balverlies op het middenveld leidt de zoveelste aanval van onze tegenstander in. Eerst is er nog een puike redding van Nestor, maar in de daarop volgende corner moet hij het antwoord schuldig blijven. Nestor laat de inzet als een hete aardappel door zijn vingers glippen en het is vervolgens een koud kunstje voor de spits van Beers om binnen te tikken: 1-0.
Nadat we een beetje van de schrik te zijn bekomen beginnen wij ook aanvallende acties te ontplooien.
Een schot van John Seuntiëns buitenkant voet zeilt rakelings voorlangs. Een afstandsschot van Roykuh is hetzelfde lot beschoren en een schot van TwanSam eindigt slechts als een afzwaaier. Ook aan de overzijde blijft Beerse Boys grossieren in gemiste kansen. En als er al eens een schot tussen de palen komt is het telkens Nestor die er wel een antwoord op weet.

Tijdens de thee heeft GBL enige omzettingen in petto welke zich direct na rust meteen uit lijken te betalen. We weten Beerse Boys nu ineens op eigen helft vast te zetten en een paar 100% kansen te creëren. Geen van allen leiden echter tot het gewenste resultaat. Schoten van Elvis, Joris en Mukkes missen het doel of eindigen in handen van de keeper. Beerse Boys lijkt in het tweede bedrijf het vizier wat meer op scherp te hebben staan. Na een makkelijk gegeven vrije trap laat de scheids ook nog eens doorspelen na een opzichtige duw in de rug bij een van onze verdedigers. Hierdoor ontstaat een kans voor Beers die ze direct weten te benutten. Daar waar het allang gelijk had kunnen staan kijken we nu tegen een 2-0 achterstand aan.
Ondanks het overwicht wat we in de tweede helft op het middenveld hebben lijkt er nu iets bij ons te breken. Een wanhoop schot van Wielen brengt halverwege het tweede bedrijf echter nieuwe hoop. Vanaf ruim 30 meter waagt Wielen maar eens een poging op doel. De Beerse keeper is hierdoor zo verrast dat hij van schrik de bal door zijn benen laat glippen: 2-1.
Onze hoop is echter van korte duur. Beerse Boys speelt in het tweede bedrijf met de wind in de rug en begint van grote afstand het doel van Nestor onder vuur te nemen, daarbij een strobreed in de weg gelegd door onze verdediging. Ook het engeltje wat Nestor afgelopen weken assistentie heeft verleend lijkt een vrije dag te hebben genomen. Wie gaat er nu ook met dit hondenweer op de lat zitten! En zo kijken we na twee rake afstandsschoten ineens tegen een 4-1 achterstand aan.
We spelen nu een verloren wedstrijd maar desondanks krijgen we nog enkele goede kansen om de stand wat draaglijker te maken. Wielen via een mooie snelle aanval vanaf links over de hele naar rechts op Joris en daarna voor het doel terug naar Wielen kent opnieuw niet het gewenste resultaat. En ook een schot van Slof treft geen doel. Scoren zit er vandaag niet meer in. Zo niet bij Beerse Boys. Zij lijken het gat gevonden te hebben en komen met een schuiver in de korte hoek zelfs op 5-1.
Ook het slotakkoord is voor de roodhemden uit Middelbeers. Op een schot van een aanvaller van Beers verkijkt Nestor zich lelijk. De bal lijkt ver naast en over te zeilen maar ploft tot ontzetting van Nestor toch nog in het doel. Nestor is hierover zo kwaad dat hij de doelpaal doormidden tracht te trappen. Het doet echter niets af aan de eindstand van vandaag: 6-1.

Na de goede reeks van de afgelopen weken hebben we vandaag weer een nederlaag moeten incasseren. Wellicht onnodig maar zeker terecht. En dat in de slechte weersomstandigheden van vandaag. Overigens heeft dit ook nog zijn positieve kant. Door het slechte weer hadden de kleindochters van Nestor geen zin om naar opa te komen kijken. Nuchtere conclusie van schoonzoon: nu blijft opa in ieder geval toch nog hun held!
Door: Jos Cosijns , 29-03-2015 00:00