Bladella A2

25-10-2014 15:00 Bladella A2 DEES A1 Sanden, Frank van der 2-1

Met slag en stoot

Het is weer eens een mooie zaterdagmiddag, een dag waarop de wedstrijd Bladella A2-DEES A1 wordt gespeeld. Na al een mooie reeks overwinningen en de groepsfase van de beker te hebben overleefd gaat A2 de wedstrijd in als koploper van de competitie.
Zal A2 deze positie kunnen behouden? Na een goede warming up fluit de scheids voor het begin van de wedstrijd. Bladella begint goed met de touwtjes redelijk in handen. Kansen zijn er maar het afmaken zit er nog niet helemaal lekker in maar als het zo doorgaat komt het goed. Er gaat er uiteindelijk toch wel eentje in, toch?! Als je er maar voor zorgt dat het spel blijft. Dat viel alleen nogal drastisch terug na de ongelukkige 0-1. Uit een corner was er wat miscommunicatie bij de eerste paal en belandde de bal ineens in de goal. Na de 0-1 viel het goede spel weg en werd het meer lange ballen en friemelen. We wisten dat we dit moesten winnen want deze tegenstander was flink onder ons kaliber. 0-1 is de ruststand.
'Het moet echt beter jongens, meer rust aan de bal, we zijn de betere ploeg.' Na rust herpakte we ons volledig en zat er weer goed spel in met weer veel kansen. Toch wilde de bal er niet echt in maar hoe moet je dan score?
Nou gewoon Guus een vrij trap van 30 meter snoeihard boven in de kruising te laten schieten, pats, boem 1-1. Het geloof weer helemaal terug. We bleven werken en we bleven knokken. Nog 10 minuten speeltijd nu moet het toch gaan gebeuren. En ja hoor, Youri maakt een geweldige actie bij de zijlijn op het midden van het veld, speelt 2 man uit geeft een goeie pass op Gijs die in eerste instantie op de keeper schoot maar waarna Lucas van der Heijden uit de rebound de 2-1 binnenschoot. We bleven ons spel nog steeds goed houden maar van scoren kwam het niet meer. Eindstand: 2-1. Blijheid, vreugde en opluchting hing over het veld. De koploper doet wat het moet doen en behoudt de koppositie. Het kampioenschap blijft in zicht.
Volgende week gaat Bladella A2 weer op pad naar Marvilde, hier ook weer gewoon de 3 punten meenemen!
Gastspeler Jeroen Geerts bedankt voor je inzet!
Door: Marco Sol , 25-10-2014 00:00