04-10-2014 10:00 Bladella E4 Hoogeloon E1 Duijvelaar, Jari… (+1) 3-8

Hard werkend E4 buigt voor H'loon E1

Na de thriller op D’n Hoek van vorige week stond deze week de thuiswedstrijd tegen koploper Hoogeloon E1 op het programma. We wisten dus op voorhand dat we weer vol aan de bak zouden moeten.

Taktisch brein Peter Fiers had voor deze wedstrijd een verrassende opstelling in zijn notitieblokje opgeschreven waarmee we gingen proberen Hoogeloon te verslaan. Al vanaf de eerste minuut was duidelijk dat de gasten voor niks minder dan drie punten naar Bladel gekomen waren want ze gingen vol in de aanval. Het was maar goed dat onze verdedigers er goed opvlogen anders hadden we in de eerste minuut al achter kunnen staan. Toch was het Hoogeloon dat de score opende door met fraai combinatiespel een mannetje alleen voor keepster Minke te zetten die vervolgens onberispelijk afwerkte. Toen we hierna aftrapten stonden we even niet goed op te letten waar Hoogeloon onmiddellijk van profiteerde: 0-2. Het moest duidelijk anders en we gingen wat fanatieker en zelfbewuster spelen. Mats kwam vanaf links gevaarlijk mee opzetten en wist de bal bij Cas te krijgen die een paar fraaie schijnbewegingen in huis had en vervolgens goed oog had voor de vrijstaande Gijs die de bal keihard binnen ramde. Deze goal gaf ons vertrouwen en we wisten Hoogeloon op eigen helft terug te dringen. Timme kwam op rechts een paar keer goed voorbij zijn man en stormde op het doel af. Ook Anne had een paar mooie acties waar kansen uit voortkwamen maar we kregen de bal niet voorbij de keeper. Achterin speelde Kees zijn man uit de wedstrijd door hem iedere keer de bal af te pakken en goed mee op te komen. Het was dan ook erg jammer toen Hoogeloon balverlies van ons afstrafte door met een vlijmscherpe counter de bal achter de kansloze Minke te krijgen. Even later werd het zelfs 1-4 door een fraaie individuele actie van een Hoogeloon aanvaller waarop we geen antwoord hadden.

Na rust hetzelfde speelbeeld. Onze Bladella helden die met hun krachten smeten en Hoogeloon geduldig wachtend om fouten van ons af te straffen. Hiermee hadden ze snel succes en het was dan ook zo 1-5. We gaven echter niet op en er werd geen moment verzaakt. De beloning hiervoor kwam toen Tuur de bal kreeg en die binnenkant paal achter de keeper schoot. Even later was het goaltjesdief Marius die attent reageerde vlak voor doel en de bal opnieuw achter de Hoogeloon doelman lag. Het publiek begon er weer in te geloven en met nog meer tijd op de klok dan vorige week tegen Reusel werd alweer aan een stuntje gedacht. Hoogeloon dacht daar echter anders over en we liepen nog een paar keer in het countermes. Gelukkig hadden we Minke die goed stond te keepen en er een aantal knap tegenhield maar er was geen houden meer aan waardoor de eindstand op 3-8 bepaald werd.

Alle lof voor onze hardwerkende helden en petje af voor Hoogeloon die vandaag écht een maatje te groot voor ons waren.

Volgende week spelen we opnieuw thuis tegen EFC E2G. We mogen dan ook op de elftalfoto.

Door: Harold Swaanen , 04-10-2014 00:00