27-09-2014 10:15 Reusel Sport/Faes Gr E3 Bladella E4 5-4

Hard gewerkt maar “Het wonder van D’n Hoek” blijft uit.

We zijn inmiddels toe aan onze derde competitiewedstrijd. De eerste werd knap met 2-1 gewonnen van Hapert E2 en de tweede ging jammerlijk met 2-0 verloren tegen DOSKO ’32 E2. Deze week stond de derby op het programma in en tegen Reusel Sport/Faes Group E3. Overbodig om te zeggen dat we onderweg volop praatjes hadden toen we afreisden naar Reusel en het moet gezegd worden dat de vooroordelen direct ingevuld werden want we hebben vanaf het moment dat we de gemeentegrens passeerden tot aan sportpark D’n Hoek achter een tractor met maïswagen aangereden….

Eenmaal op het voetbalveld was er van kneuzen weinig sprake want het was vanaf het begin een mooie wedstrijd met goed voetbal van beide partijen waarbij gezegd moet worden dat Reusel Sport/Faes Group vaker op onze helft te vinden was dan andersom. We hadden moeite om voorin een vuist te maken waardoor we de bal niet van ons eigen doel af konden houden. Dit leidde tot een flink aantal uittrappen van Minke waarbij de thuisclub ons goed vastzette en de bal weer snel terug voor ons doel was. Het was dan ook geen verrassing dat de geel-zwarten de score openden. Een bal werd hard op de paal geschoten en via het been van Minke belande hij achter de doellijn. We moesten er een schepje bovenop doen en dat gebeurde ook want al snel konden we een corner nemen. Deze werd door Timme goed voorgeschoten en Gijs torende boven iedereen uit om de bal snoeihard via de onderkant van de lat binnen te koppen. Deze opsteker zou het startschot moeten zijn voor een Bladels offensief maar Reusel bleef de bovenliggende partij. Het was maar goed dat Cas achterin als een vorst regeerde over de defensie anders waren we dik in de problemen gekomen. Toch was het Reusel dat nog voor de rust weer op voorsprong kwam.

In de rust was het praatje van de trainers duidelijk. We moesten met name voorin meer op zoek gaan naar de bal zodat we onder de druk uit konden komen. Dit bleek nog niet zo eenvoudig want Reusel Sport/Faes Group weigerde hieraan mee te werken zodat het spelbeeld hetzelfde bleef en ze binnen no-time naar 5-1 uitliepen. Een afstraffing dreigde maar onze E4 kanjers stroopten de mouwen nog eens op. Dat zouden we niet laten gebeuren….

Marius gaf het startsein voor het slotoffensief door een mooie solo te bekronen met een doelpunt waardoor we terugkwamen tot 5-2. Dit gaf vertrouwen en we gaven nog eens extra gas. De Reusel Sport/Faes Group aanvallers kwamen niet meer aan spelen toe want Kees zat er iedere keer tussen en wist met een mooie pass een medespeler te bereiken. Mats die soleerde met de bal aan de voet vanuit de defensie naar het Reusel doel zonder dat die de kans kregen om ‘m af te pakken. Het was tenslotte Gijs die zijn tweede mocht maken en we nog tegen een 5-3 achterstand aankeken. De Reusel aanhang begon stiller te worden…. zeker toen even later opnieuw Marius aan de aandacht van de defensie ontsnapte. In eerste instantie schoot hij op de keeper maar de rebound ging er feilloos in. 5-4! Met nog twee minuten te spelen liepen de emoties in en om het veld hoog op. Zou het ons toch nog lukken…. Het leek er niet op want Reusel Sport/Faes Group brak door onze verdediging en het was maar goed dat Minke nog een wereldsafe in huis had om ons op de been te houden. De corner die hieruit volgde leverde niets op maar onze counter zag er veelbelovend uit. Tuur kon van dichtbij uithalen en de opluchting bij Geel-zwart was bijzonder groot toen de bal op de paal uiteen spatte.

De prima leidende jeugdscheidsrechter zag dat de tijd verstreken was en blies voor de laatste keer op zijn fluit. Het wonder van D’n Hoek had net niet plaatsgevonden maar we konden toch erg trots zijn op de vechtlust die we getoond hadden.

Volgende week spelen we thuis tegen koploper Hoogeloon. Wanneer we vanaf de eerste minuut de vechtlust van de laatste tien minuten van deze week laten zien kan Loon z’n borst natmaken!
Door: Harold Swaanen , 27-09-2014 00:00