21-09-2014 12:00 Bladella 5 UNA 8 Sande, Maan van de… (+1) 2-1

De weg omhoog is ingeslagen

Het nieuwe seizoen is weer begonnen voor de gladiatoren van Bladella 5. Ten opzichte van vorig jaar zijn er maar weinig wijzigingen aangebracht in de selectie van coach Brands. Tot opluchting van vele spelers is Marinier van de Zanden is met pensioen gegaan. Dit scheelt elke training weer een buikspierkwartier.
De van Reusel sport afkomstige Michel Rovers is ons team komen versterken.

Nadat vorige week onze eerste wedstrijd met 3-0 werd verloren tegen de Duizelnaren stonden we laatste op de ranglijst, Bladella 5 onwaardig.
Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen UNA 8 op het programma. De schrik zat er goed in bij coach Brands, vorige week riep onze nieuwe aanwinst al "Reusel druk zetten", en vandaag stonden we tegenover geel-zwarten.

Dit keer niet op de kunstgrasvelden, maar ergens achteraf in een hoek.
Echter viel het wel op dat er een fotograaf langs de kant stond. Zou hij van de telegraaf, VI of het ED zijn? Of was het ook scout voor Zwimpie Wijnen, de trefzekere spits die in de bekerwedstrijden een doelpunt scoorde en daardoor al meer doelpunten maakte dan het vorige seizoen.
De 1e helft begon gelijkwaardig, er werd aan beide kanten weinig tot niets weggegeven.
Toch kwam het 5e op voorsprong, een fabelachtige steekpass van der Bomber werd keurig afgewerkt door Zwimpie Wijnen, in het vervolg van de 1e helft kwamen de gladiatoren van coach Brands niet meer in de problemen.mtoch kwam una vlak voor rust op gelijke hoogte. Een gemakkelijk gegeven vrije trap ging via de Bladella-muur in het doel van de man van beton.

De 2e helft gingen we flitsend van start. Onder toeziend oog van de sponsor kwamen we snel op een 2-1 voorsprong. El matador Verhoeven gaf de bal aan wonderboy Sjakie en haalde de trekker vakkundig over.
Daarna kwam er aan beide kanten veel ruimte, we kregen nog enkele kansen maar kwamen niet tot scoren. Aan de andere kant werd weinig weggegeven door een uitstekend spelende Hoekie.
Vlak voor tijd dachten de mannen uit Zeelst 2x op gelijke hoogte te komen. Echter werden beide doelpunten afgekeurd wegens een overtreding en het binnenslaan van de bal met de hand.
Daarna kwamen we niet meer in de problemen en bleven de 3 punten in Bladel.

Volgende week spelen we de uitwedstrijd in Lage Mierde tegen SDO 3. Dit team staat nog op 0 punten na 2 wedstrijden.

Ps. Koen zou je de ballen voor de warming-up zondag wel mee willen nemen?
Door: Erwin van Spreuwel , 21-09-2014 00:00