30-08-2014 10:30 RPC E3 Bladella E4 6-0

Bladella E4 strijdend ten onder

Na een tweetal fanatieke trainingen stond dan eindelijk onze eerste wedstrijd op het programma. We moesten meteen naar de grote stad om tegen RPC E3 voor de beker te voetballen. Onze spieren waren al lekker warm bij aankomst want het was toch gauw 10 minuten lopen van de parkeerplaats naar het sportpark van RPC. Gelukkig konden onze jonge helden genieten van het mooie uitzicht op de hockeydames terwijl we de velden van hockeyclub Oranje Zwart passeerden.

Na een korte maar flinke peptalk van Peter gingen we vol vertrouwen van start maar al snel werden we door de behendige RPC-ers in de verdediging gedrukt. Gelukkig stond Cas achterin zijn mannetje en door geconcentreerd te verdedigen hield hij zijn tegenstander in bedwang. Ondanks dat kregen we een flink aantal corners te verwerken die we met kunst- en vliegwerk uit ons doel hielden waarbij Gijs de bal een keer listig over zijn eigen doel kopte. We bleven keihard werken voor iedere bal en probeerden van ons doel af te spelen. Mats pikte de bal een paar keer goed op en slalomde naar voren waardoor we een schietkans kregen via Gijs. Dit was onze enige wapenfeit voor de rust want verder was het RPC dat de klok sloeg en ons doel vaak onder vuur nam. Gelukkig hebben wij met Minke onze eigen Thibaut Courtois in de goal staan die met een aantal fabelachtige reddingen ons doel schoon hield. Het leek erop dat we met een 0-0 stand de rust zouden gaan halen maar jammer genoeg kon RPC net voor rust scoren met een fraai uitgevoerde aanval.

In de rust spraken we af dat we met z’n allen zouden blijven knokken om te proberen de gelijkmaker te forceren. Dit leek goed te gaan want onze verdediging stond als een huis. Anne had achterin iedere keer haar been op tijd voor de bal staan en wist door goed te kijken de bal bijna iedere keer bij een medespeler te krijgen. Kees stond als rechtsachter stevig te bikkelen waardoor zijn tegenstander er vaak niet langs kon komen. Voorin bleef het moeilijk om een vuist te maken tegen de overmacht van RPC-ers waardoor onze verdediging het wel erg druk had. Jammer genoeg profiteerde RPC meteen van een zeldzaam slippertje waardoor het 2-0 werd. De regen viel inmiddels met bakken uit de hemel en omdat we met onze krachten gesmeten hadden werd het steeds moeilijker om RPC af te stoppen. De score liep snel uit naar 6-0 en het was te danken aan prima keeperswerk van Minke dat de dubbele cijfers niet gehaald werden. RPC deed het op het laatst wat rustiger aan en onze kanjers waren eerzuchtig genoeg om op jacht te gaan naar een eretreffer. Tuur stond enkele malen op scherp maar kon niet echt in schietpositie komen om zijn kanon in stelling te brengen. Ook Marius gooide er nog een mooie solo uit maar ook hij had niet het geluk aan zijn zijde om de keeper te passeren. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende jeugdscheidsrechter die zijn debuut als arbiter glansrijk doorstaan had gingen we ondanks de ruime nederlaag met een goed gevoel naar de kleedkamer. We hebben met zijn allen keihard geknokt en geen moment opgegeven tegen een sterke tegenstander. Wanneer we fanatiek blijven trainen en wat beter aan elkaar gewend zijn gaan we voetballend nog flink wat stappen maken dit seizoen!

Volgende week spelen we thuis opnieuw voor de beker tegen Geldrop E5. Supporters op uw post!
Door: Harold Swaanen , 30-08-2014 00:00