03-05-2015 10:00 SBC 14 Bladella 9 Heuvel, W. v.d. 0-9

LesteWedstijdFistje

Vandaag alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Er staat niets meer op het spel voor ons. Op voorhand weten we dat we op de achtste stek in de competitie gaan eindigen ongeacht de uitslag van vandaag. Het is een potje om des keizers baard. Maar het is natuurlijk altijd lekkerder om het seizoen met een overwinning af te sluiten als met een nederlaag. Je gaat dan tóch wat prettiger het zomerreces in en het grote Bladella feestje na afloop beleef je dan toch iets plezieriger.
Een overwinning zit er naar verwachting wel in vandaag. We spelen tegen SBC, dat onderaan in onze competitie bungelt. De heenwedstrijd hebben we volgens de boeken afgetikt met een 5-1 overwinning (of was het toch 5-0?).

Voor de laatste maal dat GBL een beroep moet doen op spelers van andere teams om een volwaardig elftal op de been te krijgen. Ditmaal zijn het Junior Elvis (voor de 9e maal), Luuk Schepens (cap nummer 4 in HNN) en Martijn van der Kroon die de indrukwekkende lijst van gastspelers voor het huidige seizoen completeren. Allen nogmaals hartelijk dank dat jullie ons het hele seizoen vooruit hebben willen helpen.

Ook bij SBC is te merken dat het vandaag alleen maar draait om het feestje achteraf. Zij weten ternauwernood bij het eerste fluitsignaal elf spelers in het veld te krijgen. En die mannen hebben eigenlijk geen zin om te voetballen. Ook het veld levert geen bijdrage om een goede wedstrijd op de mat te leggen. Het lange gras doet de bal telkens stroppen waardoor vloeiende combinaties niet mogelijk lijken. Sterker nog, het levert aan beide zijden veelvuldig balverlies op. Het een beetje hotseknotse voetbal waar we naar staan te kijken. Het duurt dan ook geruime tijd voor de eerste aanval op doel komt. Het is een schot van Wielen dat in de handen van de keeper van SBC verdwijnt. Ook een actie van TwanSam en even later een afstandsschot van Roykuh levert ons geen doelpunt op.
Inmiddels zijn er bij SBC enkele spelers meer gearriveerd. Zij hebben de terrasstoelen alvast meegenomen. Langs de lijn hebben we de neiging om er eentje naar Nestor te brengen. Hij heeft het hele eerste bedrijf nog niets te doen gehad en wellicht kan hij gezien zijn leeftijd wel wat ondersteuning gebruiken.
Het eenrichtingsverkeer levert na een half uur spelen eindelijk een doelpunt op. Het is opnieuw Wielen die op rechts doorbreekt en de bal perfect breed weet te leggen op TwanSam. Met een bekeken schot in de kruising weet TwanSam de vijandelijke doelman te verschalken: 0-1.
Ondanks de magere tegenstand weten we voor de theepauze onze voorsprong niet uit te bouwen. Een voorzet van Polish Pitbull die panklaar op de volledig vrijstaande Wielen wordt geponeerd wordt voor een leeg doel over gekopt. Ook schoten van Mukkes en Martijn treffen geen doel en een inzet van Joris eindigt op de keeper waarna hij de bijna niet te missen rebound uiterst knap tegen de kruising weet te schieten. Dan maar naar de thee. Oh ja, eerst nog even Nestor wakker maken.

Voor ons gevoel kunnen we vandaag gezien de tegenstand die onze opponent biedt niet verliezen. Het verschil is alleen nog niet uitgedrukt in doelpunten. GBL vindt dat hier in het tweede bedrijf maar eens verandering in moet worden gebracht. Zo gezegd zo gedaan. Niets dan aanvallende acties volgen elkaar op. Een stiftje van Mukkes wordt door de keeper gered en een kopbal van Roykuh raakt slechts de lat. We hebben echter de hulp van SBC nodig om onze voorsprong te verdubbelen. TwanSam wordt vakkundig in de zestien neergelegd. Penalty! Deze wordt door het slachtoffer zelf genomen en feilloos omgezet in een doelpunt: 0-2.
Vanaf nu gaat het snel. SBC zit al met het hoofd bij het bier en bij ons is iedereen een beetje uit op eigen succes. We zetten nog meer druk naar voren en nu levert het wel de nodige doelpunten op.
De 0-3 wordt gemaakt door Mukkes. Hij heeft de bal op links ontvangen, draait naar binnen toe en schiet de bal buiten bereik van de keeper in de verre hoek.
0-4 volgt na een schot van TwanSam. Dat eindigt nog op de lat boven de arme keeper van SBC maar de rebound wordt simpel binnen gewerkt door Elvis.
Doelpunt nummer vijf wordt weer gemaakt door TwanSam, zijn derde vandaag.
De 0-6 wordt gemaakt door een andere gastspeler. Luuk Schepens krijgt de bal panklaar van TwanSam en met een droog schot jaagt Luuk de bal tegen de touwen.
Even later is er een soortgelijke situatie. Luuk claimt een doelpunt maar het is Joris die de bal pas echt het net doet bollen: 0-7.
De 0-8 komt welverdiend op rekening van Roykuh. Hij beloont een goed seizoen met een doelpunt door van afstand de goalie van SBC kansloos te laten.
Als Elvis na een balletje door de benen van de keeper ook nog de 0-9 op het scorebord heeft gebracht vindt de leidsman van dienst de afstraffing voor onze tegenstander wel welletjes. Hij wil ze kennelijk de dubbele cijfers besparen. Wij vinden het prima zo.

Nu vlug in de douche en dan snel terug naar Bladel om een tafeltje te bemachtigen en het seizoen uit te luiden onder het genot van een potje bier. Al met al hebben we gezien de veelvuldige blessures van onze oudgedienden en de steeds wisselende bezetting toch nog een verdienstelijke achtste plek behaald. Laten we hopen dat ondanks enkele transferperikelen de kern voor volgend seizoen intact blijft. Wellicht zit er dan nog een veel mooier resultaat in het vat. Dat is voor later, nu eerst maar genieten van dit LesteWedstrijdFistje.

Proost!
Door: Jos Cosijns , 03-05-2015 00:00