12-04-2015 09:45 Bladella 9 DVS 7 Kerkhofs, A. 1-1

Eerder beginnen had 3 pnt opgeleverd

Na een weekje rust met Pasen staat vandaag een thuiswedstrijd te wachten tegen DVS. In Aalst hebben we een redelijk kansloze nederlaag geleden. Dat belooft wat voor vandaag. Mede om die reden laat GBL vandaag maar weer twee versterkingen aanrukken: Joris Tuns en Jan Verhoeven. Zij moeten ermee voor zorgen dat de punten vandaag in Bladel blijven.

Bij de eerste de beste aanval lijkt deze illusie echter al de grond in geboord te worden. We zijn zo vriendelijk om bij het uitverdedigen de bal tot tweemaal toe bij de tegenstander in de voeten te schuiven. De spits van DVS waardeert dit cadeautje en haalt gewillig uit op het doel van Nestor: 0-1.
Al in de eerste minuut op achterstand, een record! Afijn, aan de positieve kant bekeken hebben we nu nog 89 minuten om de achterstand weg te poetsen. Nadat we opnieuw afgetrapt hebben weten we geruime tijd een overwicht te creëren. Gevaar voor het vijandelijke doel kunnen we echter nauwelijks stichten. Ook vanuit een aantal dode spelmomenten lukt het ons niet het doel van de tegenstander te bestoken. Twee vrije trappen verdwijnen ruim over.
Het blijkt voor DVS frustrerend dat wij zoveel balbezit hebben. Gaandeweg wordt de wedstrijd namelijk wat harder en DVS schroomt hierin niet om links en rechts zowel fysieke al verbale tikken uit te delen. Slof en Polish Pitbull, beiden doorgaans de rust zelve, laten luid en duidelijk blijken hiervan niet gediend te zijn.
Ondertussen probeert Joris Tuns voorin de aansluitingstreffer te forceren. In de kleine ruimte weet hij met de nodige draai- en kapbewegingen wel drie tegenstanders bezig te zouden zonder dat zij bij de bal geraken. Het vijandelijke doel komt echter voor Joris niet in zicht. Ook vanuit een corner lukt het niet. Tot driemaal toe krijgt Joris de kans om aan te leggen. Pas bij de derde maal wordt het net geraakt….het zijnet wel te verstaan. Ook TwanSam doet een duit in het zakje. Uit een corner schiet hij tegen de paal en de rebound verdwijnt daarna hoog over. Een afstandsschot van Polish Pitbull vliegt ook over het doel van de DVS keeper, al moet gezegd worden dat dit door een late daling van de bal slechts rakelings is.
Als vervolgens vanuit een vrije trap van Kraaij2 Roykuh de bal slechts in de handen van de keeper van DVS kopt, weten we dat we met een 0-1 achterstand naar de thee kunnen. Dat doen wij overigens alleen, want zowel de scheidsrechter als onze tegenstander vinden de wandeling vanaf het Kempenlandveld op en neer naar de kleedkamers te lang.

Eenmaal terug van onze wandeling lijkt het tweede bedrijf te starten zoals we ook de eerste periode zijn begonnen. De eerste kans is direct voor DVS, maar dit keer heeft Nestor de inzet klemvast. Daarna nemen wij het heft weer in handen en ontstaan er weer wat kansjes. Eerst een kopbal na een voorzet van Joris die door de keeper wordt gered, daarna een diepe bal van Roykuh op TwanSam die slechts tot een niets opleverende corner wordt gepromoveerd. Geen enkele aanval lijkt vandaag het gewenste resultaat op te leveren. Hiervoor hebben we wellicht Superman nodig, maar ja, die staat niet in het veld!
Wij gooien ondertussen alles op de aanval om de gelijkmaker te forceren. Hierbij verliezen we het verdedigen een beetje uit het oog. De sporadische aanvallen van DVS worden daardoor meteen gevaarlijk. Een hoge bal vanaf onze linkerkant wordt door The Noze en Slof jammerlijk gemist. Hierdoor komt de spits van DVS ineens vrij voor Nestor te staan. In tegenstelling tot de kans die de spits kreeg in het eerste bedrijf, schiet hij deze echter van schrik naast. Even later is het Nestor die zelf redding moet brengen. Na een onnodig weggegeven vrije trap pareert Nestor in eerste instantie de inzet prima. Hij laat echter de bal los en ziet tot zijn grote ontzetting vier tegenstanders op het leder afstormen. Met een uiterste inspanning krijgt Nestor nog nét zijn grote teen achter de bal om deze tot corner te verwerken voordat een DVS-er gevaarlijk kan worden. Lenigheid ten top – en dat voor een 68-jarige!
Vandaag blijkt er geen engeltje nodig voor Nestor, want ook een volgende inzet vanuit een vrije trap rand zestien, wordt via de vingertoppen van Nestor vakkundig over gewerkt. Hij houdt ons hiermee in de wedstrijd en daarmee de hoop levend op alsnog een goede afloop.
Uiteindelijk krijgen we kort voor tijd toch nog loon naar werken. Nu de storm (eigenlijk stormpje) van DVS is uitgeraasd kunnen wij weer in de aanval. Op een hoge bal slaat de keeper van DVS de schrik om het hart. Hij ziet van de ene kant TwanSam en van de andere kant Tuns op zich af stormen. Beiden sandwichen de keeper zowat en het is TwanSam die met een bekeken kopbal het doel weet te vinden: 1-1, volkomen terecht!
Na deze opsteker willen we in de weinige minuten die nog resteren ook nog proberen om de volle buit binnen te halen. Verder als een schot van de solide spelende Jan Verhoeven, dat rakelings over suist, komen we echter niet. De puntendeling is vervolgens een feit.

Gezien het beeld van de wedstrijd hadden we vandaag een overwinning verdiend. Die was er ook gekomen als we niet de eerste minuut hadden staan te slapen. Anders gezegd: waren we een minuut eerder begonnen dan had dat drie punten opgeleverd!
Door: Jos Cosijns , 12-04-2015 00:00