28-03-2015 10:15 Reusel Sport/Faes Gr E3 Bladella E4 1-2

E4 helden van Bladella denderen door!

www.bladella.nl
Onze E4 helden zijn aan een uitstekende reeks bezig. De laatste 3 thuiswedstrijden werden overtuigend gewonnen. Nu mochten we weer eens buiten Bladel de wei in. De exacte locatie houden we nog even geheim. Wellicht dat het tafereeltje op onderstaande foto dat we aantroffen op de parkeerplaats van het sportpark een tipje van de sluier oplicht.

Inderdaad we moesten aan de bak tegen FC Faes Group uit Reusel!

Met de thuiswedstrijd in gedachten die we met 2-0 wonnen en waarbij na afloop bittere tranen vloeiden aan Reuselse zijde hielden we rekening met een getergde tegenstander die vanaf de eerste minuut 200% zou geven. Niets was echter minder waar. De Faes Groupers mochten aftrappen en leverde de bal direct in bij Cas die met zijn timmermansoog precies het gaatje in de verdediging vond om op Marius te passen. Als een échte spits stond die meteen op scherp en na precies 46 seconden speeltijd lag de bal achter de verbouwereerde Reusel Sport doelman. Wat een begin van onze blauw-witte helden! We bleven niet hangen in de roes van een snelle treffer en liepen in de beginfase compleet over de thuisploeg heen. Met zowat iedereen op de Reuselse helft was het een ware stormloop waarbij de geel-zwarten alle zeilen bij moesten zetten om de schade niet nog groter te maken. Mats bestreek de complete linkerflank en hield zijn directe tegenstander volledig in bedwang waarna hij met zijn lange rushes de Reuselse defensie zijn hielen liet zien. Aan de rechterkant heerste Kees als een vorst. Papa Kees was dan misschien druk met de Open Huizen Dag maar Kees jr. hield alles behalve open huis en was gewoonweg onpasseerbaar voor de listige linkeraanvaller van Reusel. Met zo’n sterk blok kon verder succes niet uitblijven. Gijs zette zijn laatste wedstrijd als negenjarige luister bij met een aantal prachtige passes. Één daarvan kwam terecht bij onze sluipschutter Tuur die geen genade kende en de bal onhoudbaar binnen joeg. 2-0! Op het einde van de tweede helft viel door een aantal wissels de organisatie even weg en konden we de eerste kans voor FC Faes Group noteren. Van dichtbij werd de bal goed ingeschoten maar zoals het een topkeeper van een topteam betaamd greep Minke de kans aan om in dit ene moment haar klasse te laten zien.

Na rust hielden we lang de controle over de wedstrijd maar de tol van de inspanningen in de eerste helft werd zichtbaar. Het spel werd rommeliger en in plaats van te blijven combineren gingen we teveel lopen met de bal. Reusel kwam daardoor beter in de wedstrijd en uit een scrimmage voor onze goal viel heel knullig de 2-1 achter Minke binnen. Aangemoedigd door de fanatieke thuisaanhang persten de geel-zwarten er nog een slotoffensief uit waarbij we het op momenten heel moeilijk hadden om onder de druk uit te komen. Met het verstrijken van de tijd liep ook bij de thuisclub langzaam de laatste krachten uit het elftal. Aan onze kant zette ons loopwonder Timme nog een keer aan om de wedstrijd definitief te beslissen maar zijn schot verdween in de handen van de keeper waardoor hij zichzelf jammer genoeg niet kon belonen voor zijn geweldige inzet. Met de laatste minuut in zicht leek het erop dat we met een geweldige teamprestatie ervoor gingen zorgen dat de 3 punten mee naar Bladel gingen. Iedere toeschouwer zal het er echter over eens zijn dat er één speelster de hoofdrol opeiste. Anne speelde werkelijk de wedstrijd van haar leven en dreef met haar solide spel de Reuselse aanval compleet tot wanhoop. Er zullen vannacht dankzij Anne nog enkele Reuselse jochies badend in het zweet wakker worden wanneer ze dromen over deze wedstrijd.

Na het laatste fluitsignaal van weer een uitstekend leidende zeer jeugdige scheidsrechter was het tijd voor een vreugdedansje en konden we bovendien genieten van de traktaties van leider Geert en de bijna jarige Gijs.

Onze volgende wedstrijd spelen we woensdagavond 1 april thuis tegen EFC E2G.
Door: Harold Swaanen , 28-03-2015 00:00