21-03-2015 10:00 Bladella E4 Dommelen E4G Liebregts, Huib… (+1) 6-0

Sportieve revanche E4 op Dommelen

De fraaie zegereeks van de voorbije weken smaakt naar meer en dus ontvingen we vol vertrouwen Dommelen E4G. In de heenwedstrijd domineerden we eigenlijk de gehele wedstrijd maar we vergaten te scoren terwijl Dommelen uiterst effectief bleek bij de spaarzame keren dat ze bij onze goal kwamen en we met 2-1 verloren. Alle reden dus om op sportieve wijze revanche te nemen voor deze ongelukkige nederlaag.

Al vanaf het eerste fluitsignaal van de prima scheidsrechter Huib Liebregts lieten we zien wat onze intenties waren. De gasten werden overdonderd door ons aanvallende spel en konden niet onder de druk uit komen. Na een paar minuten lag de bal al in het Dommelen doel toen Marius van dichtbij het vizier op scherp had staan en feilloos binnen schoot. We bleven Dommelen onder druk zetten waarbij zelfs onze laatste vrouw Anne mee op kwam. Tegen zo’n overwicht waren de gasten niet bestand en een strak schot van Anne zorgde voor de 2-0. Even later was de wedstrijd gespeeld toen Marius zijn tweede binnen knalde waardoor een vermelding in het Jeugdblaaike voor hem weer een feit was. Achterin hadden we de zaak potdicht zitten mede doordat onze gastspeler Zep Geelhoed geconcentreerd verdedigde en zijn tegenstander helemaal in zijn zak had. Net voor rust viel de 4-0 toen Cas van dichtbij de bal het doel in frommelde. Het had zelfs 5-0 kunnen worden toen Hein Swaanen, die we van F2 geleend hadden, vrij op doel afstormde maar hij kon niet kiezen tussen hard op goal schieten of de keeper passeren waardoor het van alle twee een beetje werd en de bal onderschept werd.

Na rust gooiden we de opstelling een beetje om waardoor onze verdedigers de kans kregen om mee naar voren te gaan. Kees liet zich regelmatig voor het doel zien en speelde zichzelf een paar keer mooi vrij. Jammer genoeg werden al zijn schoten geblokt. Ook Timme liet zich gelden en was duidelijk op zoek naar een doelpuntje maar ook zijn pogingen strandden in een woud van Dommelse benen. Had Dommelen dan helemaal niets in te brengen? Jawel in de tweede helft wisten ze een paar keer op onze helft te komen maar dan komen ze altijd nog Mats tegen en die geeft nooit kadootjes weg. Ook vandaag bleef hij tot de laatste minuut geconcentreerd spelen waardoor de Dommelse speldenprikken nooit écht voor gevaar konden zorgen. Keepster Minke had daardoor een rustige dag maar door attent mee te doen en zich goed aan te bieden voor terugspeelballen was ze ook vandaag weer van grote waarde. Op het laatst kwam Tuur die door een griepje als pinchhitter achter de hand gehouden was nog binnen de lijnen. Hij ging koortsachtig op zoek naar zijn goaltje en wist in de paar minuten dat hij in het veld stond nog twee keer het net te vinden waardoor we uiteindelijk weer met een ruime 6-0 zege de kleedkamer op konden zoeken.

Alle complimenten voor het mooie spel en de getoonde inzet. Uiteraard een dikke duim omhoog voor Zep en Hein die ons vandaag goed geholpen hebben bij het vervangen van Gijs die een weekendje weg was en de beperkt inzetbare Tuur.

Volgende week gaan we op bezoek bij Reusel Sport/Faes Group. Dat wordt weer knallen!!
Door: Harold Swaanen , 21-03-2015 00:00