21-02-2015 10:15 Dommelen E4G Bladella E4 2-1

E4 krijgt lesje in effectiviteit

Na een lange winterstop waarin we een aantal mooie oefenpartijtjes gespeeld hebben begon dan eindelijk de competitie weer.

‘s Morgens bij Den Herd werd er nog volop nagenoten van het geslaagde E4 zwemuitje bij het Vennenbos van de vrijdagavond maar al snel ging de knop om en wilden we maar één ding en dat was winnen in Dommelen.

Vanaf het eerste fluitsignaal vlogen we er vol in en zetten we Dommelen vast op eigen helft. Al snel was het er het eerste kansje voor de vingervlugge Marius maar zijn schot ging net naast. Het was beuken op de defensie van de thuisclub die geen kans kreeg om van het doel af te komen. Toch lukte het ons niet écht om de Dommelse muur te slopen en een open kans te creëren alhoewel we via een paar perfecte corners van Gijs dichtbij kwamen. Het was dus meer genieten van het mooie samenspel dan van de doelpunten. Cas wist het publiek te vermaken met een aantal onnavolgbare schijnbewegingen waarna hij met een artistiek hakje de bal naar Timme passte. De kans die hieruit ontstond leverde helaas niets op. Op het einde van de eerste helft wist Dommelen een aantal keren uit te breken maar onze keepster Minke was zoals altijd weer zeer attent en redde fraai.

Met een 0-0 stand gingen we rusten in het volste vertrouwen dat we in de tweede helft de wedstrijd in ons voordeel zouden beslissen. Dat pakte echter anders uit want Dommelen begon een stuk feller aan de tweede helft terwijl er bij ons wat gemakzucht in sloop. In tegenstelling tot ons wist Dommelen wel te profiteren hiervan en al snel verdween een corner zowat rechtstreeks in ons doel. We wisten wat ons te doen stond en stroopten de mouwen nog eens op. Het doel van Dommelen werd weer belegerd. Onze uitblinker Kees ging voorop in de strijd en wist niet alleen z’n man uit de wedstrijd te houden maar kwam gevaarlijk mee op waarbij hij met een geweldig schot de gelijkmaker binnen leek te schieten. Ook onze andere back Mats bestreek de hele flank en bracht onze aanvallers in stelling. De keeper van Dommelen speelde de wedstrijd van zijn leven en wist zijn doel met kunst en vliegwerk schoon te houden. Één keer leek hij te moeten capituleren toen Tuur van grote afstand het doel onder vuur nam. Zijn fraaie schot ging echter net over. De tijd tikte weg en we moesten steeds grotere risico’s gaan nemen om die bevrijdende treffer te maken. Helaas was de eerste maal dat Dommelen uit onze wurggreep wist te ontsnappen ook meteen fataal. Een snelle tegenstoot werd bijzonder fraai achter de kansloze Minke binnen geschoten. Met nog anderhalve minuut op de klok en een 2-0 achterstand op het bord lieten we ons echter niet kennen en het was dan ook niet meer dan gerechtigheid dat Timme, die ons al de hele wedstijd op sleeptouw had genomen, de eretreffer binnenschoof.

Uiteraard waren we teleurgesteld over de uitslag. We hebben vandaag keihard gewerkt, goed gevoetbald en het overgrote deel van de wedstrijd gedomineerd. Dommelen heeft ons echter een lesje in effectiviteit gegeven door de spaarzame kansen wel in doelpunten om te zetten. Wanneer we deze inzet blijven tonen gaan er in de komende weken zeker wedstrijden gewonnen worden.

Volgende week spelen we uit tegen DOSKO ’32 E2. Daar hebben we nog wat goed te maken!
Door: Harold Swaanen , 21-02-2015 00:00