29-11-2014 09:30 Hapert E2G Bladella E4 Knoop, Sander 0-5

Swingend Bladella E4 walst over Hapert E2G

Na ons goede optreden tegen kampioen Hoogeloon stond deze week de derby tegen rode lantaarndrager Hapert E2G op het programma. De eerste wedstrijd van het seizoen werd onder een stralend zonnetje nipt met 2-1 gewonnen. Deze keer waren de omstandigheden anders maar we waren erop gebrand om te laten zien dat we onze buren opnieuw de baas kunnen zijn. We vlogen dan ook uit de startblokken. Hapert trapte af maar het duurde slecht 6 seconden voordat Marius ‘Inzaghi’ van Lippen de 1-0 liet aantekenen nadat hij uiterst attent de slap uitgevoerde aftrap onderschepte, twee man passeerde en onberispelijk binnen schoot. Wat een begin! Deze start gaf vertrouwen en we bleven Hapert onder druk zette. Al snel was het Cas die de bal op de paal ramde maar binnen de 3 minuten schoot Marius zichzelf in het jeugdblaaike door zijn tweede aan te tekenen. Onze honger was nog niet gestild en we bleven jagen op de derde treffer. Cas onderschepte de bal op het middenveld, had oog voor de vrijstaande Timme die de bal snoeihard binnen joeg. Even later mocht Cas de vierde aantekenen door een corner van dichtbij binnen te tikken. Hapert wist hier weinig tegenover te stellen en mochten ze eens op onze helft komen dat stond Mats klaar om aan elke Hapertse illusie een einde te maken. Zoals zo vaak had hij zijn tegenstander weer volledig in zijn zak. Minke werd hierdoor slechts één keer op de proef gesteld en wist met een mooie redding de 0-4 ruststand veilig te stellen.

Na rust bleven we de wedstrijd domineren en al snel lag nummer 5 in het netje. Gijs speelde zich op links mooi vrij en schoot met zijn gouden linker de bal onhoudbaar achter de verbouwereerde Hapert keepster. Hierna lieten we de teugels wat vieren en verscheen Hapert wat vaker op onze helft. Kees was echter niet van plan zijn tegenstander een goaltje te gunnen. Hij stond telkens op de goede plaats om de bal af te pakken en vermaakte dan het publiek met een paar onnavolgbare schijnbewegingen. “Niet pielen achterin Kees” riepen de leiders nog maar het bleef gelukkig zonder gevolgen. Wat verder dan een aantal corners kwam Hapert niet en één keer moest Minke volledig gestrekt naar de hoek om de felbegeerde nul te houden. Aanvallend lieten we ons ook nog gelden. Anne kwam een paar keer mee naar voren en had een paar mooie schoten die helaas geen doel troffen. Marius raakte nog een keer de paal maar uiteindelijk bleef het bij 5-0. Een meer dan verdiende topoverwinning die wellicht nog wat groter uit had kan vallen wanneer we ook de zieke Tuur ‘Der Bomber’ Sanders binnen de lijnen hadden kunnen brengen. Gelukkig was Tuur wel even komen kijken en hopen we dat hij er de volgende keer weer bij is.

Over twee weken spelen we de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen EFC E2G. Vorige keer wisten we een 6-2 voorsprong niet om te zetten in een overwinning en werd het nog 6-6. Alle reden om er weer vol voor te gaan en de drie punten dit keer wel mee naar Bladel te nemen!
Door: Harold Swaanen , 29-11-2014 00:00