22-11-2014 09:30 Hoogeloon E1 Bladella E4 6-1

Prima wedstrijd E4 tegen kampioen

Mooi op tijd stonden we zaterdagmorgen bij Den Herd om te vertrekken naar Hoogeloon waar we aan moesten treden tegen koploper én kampioen Hoogeloon E1. De leiders hadden nog kleine oogjes na het gezellige en prima verzorgde jeugdleidersfist. Onze helden moesten echter vanaf de eerste minuut vol aan de bak want voetballen dat kunnen ze in Hoogeloon! Ook wij vlogen er vol in en er ontstond een leuke wedstrijd waarin Bladella de eerste kansen kreeg. Cas kreeg van dichtbij de bal niet langs de Hoogeloon keeper en ook Gijs nam van afstand het Hoogeloon doel onder vuur maar helaas zonder resultaat. Zoals in de thuiswedstrijd liet Hoogeloon zien dat ze maar één kans nodig hebben om te kunnen scoren. Na een goede voorzet vanaf rechts stonden ze met z'n tweeën vrij voor de goal om af te drukken. De wedstrijd bleef na de openingstreffer aan beide kanten spannend maar waar het ons de nodige moeite kost om iemand vrij voor de keeper te zetten lukte het Hoogeloon om maximaal rendement te halen uit hun kansen waardoor het bij rust 3-0 voor de thuisclub stond.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Met goed voetbal van achteruit, waarbij Mats de bal telkens vanuit onze verdediging op het middenveld kreeg, probeerden we de aansluitingstreffer te forceren. Timme die tussen de linies zwierf pikte de ballen daar op en wist onze lepe spits Marius "Inzaghi" van Lippen regelmatig te bereiken. Jammer genoeg leverde het geen treffer op. Achterin hadden we Kees als slot op de deur. Hoogeloon wist echter nog driemaal de sleutel te vinden waardoor de wedstrijd op een 6-0 eindstand af leek te stevenen. Gelukkig kregen we in de slotfase waar we recht op hadden. Na weer een mooie redding schoot Minke de bal met een verre trap naar Tuur. Die draaide zich knap vrij van zijn directe tegenstander en stiftte de bal daarna subtiel over de uitgekomen Hoogeloon keeper. Een mooi slotakkoord van een prima wedstrijd.

De felicitaties zijn voor Hoogeloon die met de volle buit op zak de meer dan terechte kampioen zijn.

Volgende week gaan we op bezoek bij Hapert. Tijd om weer eens voor de drie punten te gaan!
Door: Harold Swaanen , 22-11-2014 00:00