08-11-2014 10:00 Bladella E4 Reusel Sport/Faes Gr E3 Meijer, Tom… (+1) 2-2

Herboren Bladella E4 pakt punt in derby

Na een tweetal wedstrijden die uw verslaggever niet konden inspireren tot een verslag stond vandaag de altijd speciale wedstrijd tegen onze Reuselse buren op het programma. Een ideale wedstrijd om de negatieve spiraal van de voorbije weken te doorbreken en weer eens met 200% inzet en teamgeest voor de dag te komen.

Vanaf de aftrap was duidelijk dat beide teams elkaar niet veel ontlopen. Er werden aan beide kanten wat speldenprikken uitgedeeld maar echt uitgespeelde kansen vielen niet te noteren. Na ruim 10 minuten opende Reusel de score door weifelachtig ingrijpen van onze kant af te straffen. Onze blauw-witte helden gingen echter, in tegenstelling tot de vorige twee weken, niet bij de pakken neerzetten maar deden er nog een schepje bovenop waardoor we de wedstrijd onder controle kregen. Timme kreeg op links alle ruimte waarmee hij wel raad wist. Met een paar mooie solo’s kwam hij een aantal malen dicht bij het Reuselse doel. Ook Cas liet zich aanvallend gelden. Met de nodige samba-achtige schijnbewegingen werd menig tegenstander het bos ingestuurd. Het was uiteindelijk Tuur die zich weer eens van zijn doelgerichte kant liet zien. In één rechte lijn stormde hij naar voren en ramde de bal onhoudbaar achter de Reuselse keeper. We bleven Reusel onder druk zetten en het was jammer dat we dat voor de rust niet in doelpunten konden uitdrukken.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Onze E4 helden die er weer vol op vlogen. Aangevoerd door Anne die van achteruit het overzicht hield en met slimme passjes onze middenvelders op pad stuurde. Gijs was ontketend en hij heerste op de flank. Met zijn gouden linker had ‘ie een geweldige pass die net gemist werd door onze voorhoede. Marius wist telkens voor zijn man te komen en was niet te houden voor de Reusel defensie. Ondanks de druk en de vele kansen was het uiteindelijke Reusel zelf dat ons een doelpunt cadeau gaf. Een terugspeelbal werd door de keeper gemist en rolde het doel in en we hadden onze verdiende voorsprong te pakken! We bleven de wedstrijd controleren. Onze backs Mats en Kees stonden hoog zoals het moderne backs betaamd en ze hadden hun directe tegenstander in hun broekzak! Keepster Minke had weinig te doen maar stond er met een geweldige redding toen ze een corner in één keer uit de lucht plukte. Net toen we Reusel weer helemaal op eigen helft gedrukt hadden misten we jammerlijk een bal die vanuit de Reusel defensie naar voren gerost werd. De geel-zwarte aanvaller was er als eerste bij en lobde de bal beheerst over Minke heen. In de slotfase kregen we nog enkele fraaie kansen die er helaas net niet ingingen. Ook Reusel verscheen nog een paar keer gevaarlijk op onze helft. Uiteindelijk konden beide teams leven met een puntendeling en was het publiek de grote winnaar met een geweldige leuke en spannende pot voetbal.

Alle complimenten voor onze spelers en speelsters die vandaag weer de vechtlust en teamspirit hebben laten zien die we van ze kennen!
Door: Harold Swaanen , 08-11-2014 00:00