Bladella A2

19-11-2014 19:45 Bladella A2 Terlo A1 Kanen, Bart… (+1) 5-1

Voet(tennis)bal

Op woensdagavond 19 november mocht Bladella A2 zijn inhaalwedstrijd tegen Terlo A1 spelen. Terlo doet bovenin mee en hebben dus ook nog steeds kans om kampioen te worden. Bladella moest dus wel punten pakken, willen ze de koppositie behouden.
De wedstrijd begon redelijk goed, totdat een doorgebroken speler van Terlo, die niet meer in te halen was, onze gastkeeper Jordy passeerde. Al vroeg wisten we dat het niet makkelijk was om te winnen, en door de tegengoal veranderde ons spel dramatisch. Er werd nog nauwelijks over de grond getikt, en er werden erg veel diepe ballen gespeeld. Die enkele keer dat er wel over de grond werd opgebouwd, was het meteen raak. Rowin schoot de bal erg hard in de kruising. 1-1. Het zelfvertrouwen begon terug te komen en al snel wist ook Kris kip het netje te vinden. We gingen de rust in met een stand van 2-1. Zouden we die stand vasthouden als we zo bleven spelen?
In de rust had Sjef even duidelijk gemaakt dat we meer over de grond moesten spelen, want ‘het was net tennis’. Deze toespraak heeft erg geholpen, aan de goals te zien. We vatten het spel weer goed op na de rust en al snel scoorde Thijs, omdat de keeper de bal niet meteen vast had. Helaas was dit voorlopig de laatste goal van Thijs, omdat hij verder in de tweede helft geblesseerd raakte, toen hij ‘uitgleed’ tegen de tegenstander’. Om de overwinning veilig te stellen scoorde eerst kh7, en daarna wist Nick ook nog het net te vinden. De wedstrijd eindigde in een mooie 5-1 overwinning.
Door: otto van de ven , 19-11-2014 00:00