11-10-2014 10:00 Bladella E4 EFC E2G Maas, Jens… (+1) 6-6

Bladella E4 laat zekere zege glippen

www.bladella.nl
Nadat vorige week koploper Hoogeloon E1 een maatje te groot bleek voor onze E4 helden stond deze week de thuiswedstrijd tegen EFC E2G op het programma. Vooraf gingen we op de foto in onze fonkelnieuwe tenues dus we stonden super strak te glimmen aan de aftrap.

Al vanaf de eerste minuut was duidelijk dat dit een wedstrijd zou worden tussen twee teams die zeer aan elkaar gewaagd waren. Dit leverde een mooi kijkspel op waarin onze Bladelse helden al snel de score openden. Marius kwam op rechts goed op en schoot de bal strak onder de keeper door waar Cas paraat stond om de bal op fraaie wijze achter z’n standbeen door in het doel te tikken. Deze snelle openingstreffer had geen gevolg voor het wedstrijdbeeld. Beide teams bleven elkaar bestoken met mooie aanvallen en we kwamen goed weg toen de bal keihard op onze lat belandde. Aan de andere kant bleven de Bladella aanvallers superscherp en na een paar minuten was het opnieuw Marius die goed aflegde op Cas die van dichtbij zijn tweede binnen kon tikken. EFC wist daar een aantal mooie aanvallen tegenover te stellen maar ze vonden telkens de uitstekend keepende Minke op hun weg die zich zonder schroom voor elk schot wierp. We liepen zelfs uit naar 4-0 door Timme die tweemaal snoeihard uithaalde en de keeper kansloos liet. Het leek erop dat we met een lekkere maar geflatteerde 4-0 voorsprong de rust gingen halen maar vlak voor het rustsignaal wisten de gasten nog wat terug te doen waardoor we met 4-1 naar de pauze gingen.

In de pauze spraken we af dat we niet zouden verslappen want hoewel de voorsprong comfortabel leek wisten we dat EFC nog niet verslagen was. Dit bleek al snel toen de 4-2 in de touwen hing. Tijd om een tandje bij te schakelen en we wisten vanuit een solide verdediging de wedstrijd weer onder controle te krijgen. Mats op links had zijn tegenstander in zijn zak en kwam vaak mee op. Op rechts heerste Kees die iedere keer zijn voet tussen een Eerselse aanval wist te krijgen en met zijn passes de bal weer goed bij onze voorwaartsen afleverde. Gijs dribbelde door de Eersel defensie alsof ze er niet stonden en had een paar knappe steekpassjes in huis om onze spitsen in stelling te brengen. Één van die spitsen is Tuur en zijn neusje voor de goal liet m ook vandaag niet in de steek waardoor met een kanonskogel de 5-2 binnen geramd werd. Even later was het opnieuw Timme die zijn derde van vandaag scoorde. Na een corner pikte hij de bal op. Hield het overzicht, kapte zich fraai vrij en knalde de bal onhoudbaar binnen. Met een 6-2 voorsprong leek het klusje geklaard voor onze Blauw-witte helden maar EFC dacht daar anders over en ze bleven doorgaan met aanvallen en ons doel bestoken. We hadden hierop geen antwoord en verzuimden om de wedstrijd gecontroleerd uit te voetballen. Na de 6-3 van EFC verloren we onszelf compleet en binnen no-time gingen er nog 3 in aan onze kant en mochten we blij zijn dat het daar bij bleef. We snakten naar het eindsignaal van de prima scheidsrechter Jens Maas en met een 6-6 uitslag waren het publiek en liefhebbers van thrillers de grote winnaars. Bij Bladella overheerste de teleurstelling over het weggeven van zo’n grote voorsprong maar we moesten wel toegeven dat wanneer je naar de totale wedstrijd kijkt het punt voor EFC niet gestolen was.

Volgende week spelen we voor de beker uit tegen Beerse Boys E2.
Door: Harold Swaanen , 11-10-2014 00:00