21-09-2014 12:00 Brabantia 8 Bladella 9 3-2

Slappe hap

Na de valse start van vorige week (en tóch was het 5-0 !!!) krijgen we vandaag een nieuwe kans om de eerste punten in deze prille competitie binnen te slepen. Ditmaal spelen we tegen Brabantia. Geen kermissen dit weekend, dus iedereen, behalve Ronnie, verschijnt “topfit” aan het vertrek. Om de plaats van Ronnie op te vullen is Dries Zumker toegevoegd aan de selectie van GBL.

Er valt echter nog meer te melden aan het front van Het Nieuwe Negende. We mogen ons verheugen dat de staf van HNN vanaf heden uitgebreid is met Karin Verhagen. Zij gaat er voor zorgen dat we elke week het veld kunnen betreden met frisse, naar dennen of rozen geurende (we doen er écht alles aan om de tegenstander te intimideren…).
Vandaag moeten we het nog doen met een wasbeurt die uitgevoerd is door Mukkes. Ook wel goed hoor!

Aanvang van de wedstrijd is 12:00 uur. Iedereen is dus uitgeslapen en kan meteen geconcentreerd aan de wedstrijd beginnen. Dat loont zich, want we starten erg voortvarend. De eerste de beste aanval levert meteen een doelpunt op. Roykuh geeft op links een steekbal in de voeten van Wielen. Die heeft zijn tegenstander al achter zich gelaten en kan alleen op weg naar de keeper van Brabantia. Met een schuiver in de verre hoek wordt deze kansloos gelaten en tekent Wielen de 0-1 aan.
De goede start krijgt meteen een vervolg. Onze eigen Del Piero zet een aanval op en plots legt hij de bal breed op The Nose. Van schikt schiet deze voor open doel tegen de keeper op. Nog twee kansen volgen maar het doel wordt niet meer gevonden.
Na een stief kwartiertje is Brabantia van de schrik bekomen en lijkt bij ons de aanvalsstorm een beetje uitgeraasd. Voor het eerst kunnen de rood-blauwen uit Strijp ook aanvallende impulsen tonen. Maar om gevaar voor het doel van Nestor te stichten hebben ze toch onze hulp nodig. Een domme overtreding aan de zijlijn levert Brabantia een vrije trap op. De voorzet gaat aan iedereen voorbij en vliegt bij de tweede paal achter een kansloze Nestor het doel in: 1-1.
Daar waar we al met een nulletje of drie voor hadden moeten staan, is het nu gelijk. Balen! En erger nog; Brabantia wordt sterker en bij ons vloeien blijkbaar de krachten weg. Het lijkt erop dat onze spelers vandaag toch niet zo “topfit” zijn als vooraf gedacht. Aanvankelijk trachten we een en ander nog te compenseren door hard te blijven werken, maar dit resulteert er alleen maar in dat iedereen uit positie gaat lopen, waardoor de organisatie volledig weg is. Dextro Jo heeft er zijn handen vol aan om de verdediging stand te laten houden. Helaas, want na opnieuw een domme overtreding kan Brabantia zelfs op voorsprong komen. De vrije trap wordt in de zestien gegooid en het daarop volgende schot verdwijnt, nadat het onderweg van richting is veranderd, voor de tweede maal in het doel: 2-1.
Het had voor de thee nog erger kunnen worden als we Nestor niet op doel hadden gehad. Hij kan zich, na foutief uitverdedigen, voor de bal werpen en voorkomt hierdoor dat Brabantia nummer 3 op het scorebord kan zetten.

Ondanks de peptalk van GBL tijdens de thee heeft de rust ons niet veel goeds gedaan. Het lijkt wel of we nog slapper uit de kleedkamer komen. Het is dan ook niet verbazend dat nummer drie van Brabantia kort na rust toch valt. Met een flitsende aanval wordt door onze verdediging gesneden: 3-1.
Vooral het tweede bedrijf staan er een aantal spelers die niet thuis geven. Dit kan niet gecompenseerd worden door de noeste arbeid die Dextro Jo tracht te leveren. Als aanvoerder geeft hij in ieder geval wel het goede voorbeeld voor het team! We mogen van geluk spreken dat de marge niet nog groter wordt. Het vizier staat bij Brabantia niet meer zo zuiver. Eerst wordt alleen de lat geraakt en even later wordt de uitgekomen Nestor verschalkt door een prachtige lob die eindigt op de paal. Het enige wat wij de tweede helft hier nog tegenin kunnen brengen is een schotje voorlangs uit de voeten van Del Piero.
Kort voor tijd krijgen we toch nog enige hoop. Een voorzet uit een vrije trap wordt afgeweerd door de verdediging van Brabantia. De afvallende bal belandt pardoes in de voeten van Dries Zumker. Die bedenkt zich geen moment en knalt de bal in één tijd snoeihard tegen de touwen: 3-2.
Het geloof om toch nog met een goed resultaat deze wedstrijd te beëindigen komt te laat want enkele minuten na onze aansluitingstreffer fluit de goed leidende scheids voor het einde van de wedstrijd.

Na een goede voorbereiding op de competitie komt het acteren in deze wedstrijd als een teleurstelling. Laten we het er op houden dat we nog niet volledig op elkaar ingespeeld zijn en dat we nog niet alle kwaliteiten (zowel positieve als negatieve) van elkaar kennen. Wellicht waren een aantal spelers niet volledig met hun gedachten bij deze wedstrijd, maar bij eentje die wat verderop wordt gespeeld. Hoe dan ook, deze wedstrijd verdient om met de woorden van GBL te spreken maar één stempel: slappe hap!

Volgende week is er weer een nieuwe kans op de eerste punten. Ik ben nu al benieuwd welk geurtje Karin heeft uitgezocht om onze tegenstander te bedwelmen.
Door: Jos Cosijns , 21-09-2014 00:00