Bladella A2

13-09-2014 15:00 Bladella A2 Dommelen A2 MariĆ«n, Jan… (+1) 10-2

kansencircus

Om zaterdagmiddag 15:00 uur was het weer zover, de aftrap van de eerste competitiewedstijd van de A2. Met goede moed, en nog geen tegendoelpunten in twee bekerwedstrijden, betraden we het kunstgras onder de volle middagzon. Ondanks ons zelfvertrouwen was de start erg moeizaam, wat nogal zacht uitgedrukt is. Het was al snel 0-1. We wisten al bijna niet meer wat we moesten doen na een tegengoal. Aan kansen mocht het niet ontbreken, maar met alleen kansen koop je niks. Gelukkig belandde er even later nog een in het doel van Dommelen en was de stand 1-1. Helaas had Dommelen snel weer een antwoord: 1-2. Nu moesten we ook nog eens werkelijk aan de bak, wilden we het seizoen goed beginnen. Maar toen we door hadden dat we aan het voetballen waren, en er ook nog een paar mooie combinaties tegenaan gooiden, werd het 3-2 en zelfs nog 4-2 voor de thee, onder andere door mooi samenspel van KH7 en Youri.
Na de rust werd ons team versterkt door de twee uit Lage Mierde ingevlogen broers Lucas en Claudi(o). Lucas bleek een goede permanente aanwinst te zijn voor de A2, hij scoorde namelijk meteen. Z'n broer is trouwens ook van harte welkom! Doordat we met zijn allen goed druk zetten en mooie driehoekjes vormden werd het een zeer leuke wedstrijd voor ons, voor Dommelen iets minder. Na de tweede helft werd het score verloop nogal eenzijdig: 5-2, 6-2, 7-2, 8-2 en zelfs 9-2. Zouden we het seizoen nog kunnen beginnen met dubbele cijfers? En inderdaad, vlak voor tijd scoorden de Blauw-Witten (Bladella dan, tijdelijk in het zwart om verwarring tegen te gaan, want vandaag speelde Dommelen in het Blauw-Wit) nogmaals waarmee de stand nog vlak voor het fluitsignaal op 10-2 gebracht werd.
Al met al een zeer goede competitiestart waarmee we bovenaan staan. Nu moeten we dit nog een half jaar zien vol te houden! Volgende week wordt het helemaal leuk want dan gaan we naar Italiƫ, we moeten namelijk uit tegen SJO Juventus, het vliegtuig vertrekt om half 2!
Door: niels van ham , 14-09-2014 00:00