07-09-2014 12:00 Bladella 2 Acht 2 0-0

“De inworp”

Zo de kop is eraf, de competitie is begonnen, ook voor Bladella 2. Acht 2, een oude bekende was de tegenstander. Een eerste blik op hun elftal bleek dat het geen precieze copy was van vorig jaar, dat zullen ze ook wel over onze ploeg gezegd hebben, gheghe. Ons trainers-duo had in de bespreking weer de nodige tactische aanwijzingen gegeven: Coolen kreeg het hier al direct warm/benauwd van, toen hij al die looplijnen zag op 10, gheghe.  Voordat we begonnen, deden Jeroen (1-1) en ik (2-2) onze prognoses voor deze middag.
De ook met knie-uitdagingen acterende scheids vloot af en deed het verder naar behoren. Het spel ging aardig op en neer, zonder echte grote kansen voor beide partijen. In BBT acteerde we kort op de bal zeker in de verdediging en middenveld werden menige duels niet geschuwd. In BB hadden we moeite om voetballend kansen te creeren. Op wat kansjes over en weer na, ging het aardig gelijk op. Speciaal aandachtspunt was vandaag: De ingooi. Zou hier op geoefend worden in de jeugd? Als ik aan een mooie ingooi denk, denk ik aan Kees Verhoeven, die ooit bij ons voetbalde in het 2e: bij elke ingooi op de helft van de tegenstander stonden we al te gniffelen: want wij hadden Kees, die elke inworp tot strakke corner promoveerde, wat op seizoens-basis goals en veel gevaar opleverde. Niet iedereen heeft zo’n spierballen, maar een strakke inworp, uit het nekkie en op het voetje zou toch moeten lukken niet? (ps bij het 1e zag ik binnen 10 minuten de scheids al voor 2 fouten inworpen fluiten…) Naast de spelert die ingooit, ligt er uiteraard ook een rol weggelegd voor de spelert die zich aanbiedt: niet op 2 meter komen staan, niet dezelfde looprichting als je andere team-maat maken, los-komen van je tegenstander en het allerbelangrijkste BB houden. Tijdens de wedstrijd tegen Acht 2 hadden we een steekproefje genomen: zowel wij als de tegenstander hadden balverlies bij 2/3 van al hun inworpen (waarom ben je altijd zo blij als je een inworp hebt... gheghe). Genoeg gezever, terug naar de wedstrijd, rust: 0-0.

Na rust, tapte we uit een ander vaatje, we begonnen lekker fel en creerden ook een overwicht. Onze Alves-in-opleiding, stoomde op over rechts en gaf Roel de mogelijkheid om 1:1 de keepert te passeren, die helaas ternauwernood redde. Conditioneel oogde we ook fris en fruitig (op de laatste 5 minuten na dan) en onze trainerts plaatste wat tactische wissels. Ondanks wat overwicht verzuimde we te scoren en bleek de toto (gelijk) toch een goede inschatting vandaag: 0-0. Eerste puntje binnen zullen we maar zeggen, dat smaakt naar meer!
Pluspunten voor de conditie en vooral organisatorisch bleef iedereen zijn taak uitvoeren, verbeterpunten voor de looplijntjes in BB.
Door: Erwin v.d. Sande , 07-09-2014 00:00